greatf.blogg.se

Den här bloggen kommer att handla Filippa, Carin, livet, kärlek, resor, vänner, mode, design.

Tisdag 3 juni

Publicerad 2014-06-03 06:26:54 i Allmänt,

Då var det dags för den stora läkarbesöksdagen för F och mig.
3 läkarbesök på gång idag så vi lär få en riktig heldag på Akademiska idag.
F verkar dock ta det hela bra än så länge hon har ju ingen rädsla för något där och jag hoppas verkligen det förblir så.
Själv känner jag mig något låg när vi ska dit det känns som händelser och upplevelser rullar upp och ibland inser jag att jag kanske försökt leva i nuet så mycket att just reflektionen kring saker uteblivit. Funderade igår på om det var bra att just leva som barnen eller om en blandning kanske varit bäst. För mig som person som har Filippa 24 timmar om dygnet finns inte en så stor chans till reflektion om jag inte som idag går upp väldigt tidigt och får en stund själv i köket.
Nu kanske det är så att det är bättre att leva som de gör men samtidigt är det svårt då vi vuxna vet så mycket mer om saker och då blir det en krock inser jag att leva bara som barnen, för dagen.
Sen tror jag på som jag tagit upp här tidigare att vi mår bättre av att inte älta saker för mycket och se det förgågna som gjort och att vi kan skapa en del av framtiden, dock inte allt.
 
Igår pratade jag med en man på mitt arbete som likt Filippa drabbats av en tumör i hjärnan. Han är ja jag får nog säga en av de mest levnadsglada jag träffat på, nu tror jag kanske han var det innan också men jag är fascinerad av hans berättelse om allt som hänt och hur han tagit allt så bra. Jag frågade igår om han inte kände oro inför varje 3-mån besök men icke. Han hade en gång hajjat till då så många läkare var med och snabbt tänk,oj då vad är det nu men sedan var allt ok och han glad igen. Helt klart blir ju livet lättare av att hålla en glad ton genom det man när det kommer till ens barn är det liksom inte lika lätt, ens barn ska inte få en farlig sjukdom det ska leva och må bra.
 
F och jag kämpar på och vi kommer självklart fixa ännu en dag på sjukhuset.
 
Stort tack till er som fortfarande kommer fram och hör efter hur vi mår och ni som tidigt idag skickade lycka till ni ska veta vad det värmer i hjärtat.
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela