greatf.blogg.se

Den här bloggen kommer att handla Filippa, Carin, livet, kärlek, resor, vänner, mode, design.

Fredag 23/5

Publicerad 2014-05-23 11:38:10 i Allmänt,

Äntligen fredag, vad veckorna går fort och vad intensiva de är.
Tror aldrig jag varit så trött som nu. Det är mycket med skola, träna, hinna med att träffa F.s kompisar och att peppa F.
Fast vissa dagar undrar jag vem som behöver peppas, känns mer som hon har energi än jag.
Är mäkta stolt över att hon orkar allt och har en bra inställning till saker.
De vi möter idag som frågar om operation och annat kan F titta rätt oförstående på. Hon har redan klivit vidare så jag hoppas vi vuxna kan lära av henne.
Den tyngsta biten är nog håret, fast det idag växer så det knakar och verkar bli väldigt tjockt och förmodligen lockigt igen.
 
Vi längtar förstås efter vår resa och sommar. Vi njuter av stunder på balkongen och gör faktiskt det som faller oss in.
Det känns som att jag som förälder idag lever för att orka peppa F men ibland kommer svackor som gör att jag tappar fokus en del, men med en snart 8-årig tjej så hinner jag inte tänka så länge vilket säker är bra.
 
Hoppas ni alla där ute tar hand om varandra och är rädda om varandra även om det i svåra situationer är väldigt svårt. Det finns dagar då man bara inte orkar peppa och då måste man få gå undan och bara vara med sig själv.
Det är faktiskt mänskligt att vara trött och inte alltid hoppa av glädje, i synnerhet vid svåra situationer.
Kram till er alla!
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela