greatf.blogg.se

Den här bloggen kommer att handla Filippa, Carin, livet, kärlek, resor, vänner, mode, design.

Torsdag

Publicerad 2014-03-27 16:02:43 i Allmänt,

F inne på sin 3:e magnetröntgen.
Även om vi nu vet att operationen är över kvarstår många frågetecken; fick de bort allt, vad är det för dum knöl o hur kommer F tillfriskna?
Idag har vi sett en kämpande tjej så stark o bestämd. Det svåra för oss vuxna är väl att igår såg F fullt frisk ut med härliga lockar, idag ser hon sjuk ut. Blir tvära kast o återigen måste vi tänka att det blir bra.
Det är inte helt lätt att hålla lågan uppe vi oroar oss i princip dygnet runt o måste ändå försöka hålla lugnet o ångan uppe.
 
Idag när jag gick runt sjukhuset för att få luft en stund tänkte jag att så här känns det när det värsta i en förälders liv inträffar.
Många gånger har jag o fler med mig funderat över just detta hur skulle det kännas att få det besked vi fått?
Jag kan säga idag att ett ord är "fokus" som förälder får du bara en sak i huvudet o det är ditt barn. 
Det finns just nu inget annat i mitt liv, inga planer om framtid, inget förutom att F ska bli frisk.
 
Vi hoppas nu att F piggnar till o får komma upp till avd 95. 
Efter en dag på neurointensiven inser vi igen att livet är nog faktiskt inte så självklart som många av oss tror. Att vi stiger upp o går till jobbet o på sin höjd tar en C-vitamin är istället än stor vinstlott i livet.
/C

Kommentarer

Postat av: Thea

Publicerad 2014-03-27 18:16:50

Hej Filippa ! Hoppas du mår bättre! Jag längtar till vi kan Leka den där hemliga leken vi lekte när du va hemma hos mig!😃🌷😊kram thea

Postat av: Åsa P

Publicerad 2014-03-27 18:52:41

Håller alla tummar att hon piggnar till och att ni får positiva besked om knölen... Det som hänt är helt ofattbart, hur allt kan ändras så snabbt. Som förälder är ju ens barn det viktigaste i ens liv. Det går inte att föreställa sig vad ni går igenom.
Styrkekramar!

Postat av: Thea

Publicerad 2014-03-27 19:04:49

Hej Filippa ! Hoppas att du mår bättre ! Jag längtar till vi kan leka den där hemliga leken igen!😃🌷😊kram thea

Svar: Filippa längtar också ska du veta . Kram
Carin Kjellin

Postat av: Edwin med familj

Publicerad 2014-03-27 19:52:37

Vi tänker på er!
Edwin, Moa och Krippe

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-03-27 21:34:44

Härlig tanke Carin! Ist för att vara trött och morgonsur ska jag ändra tankarna till att vakna; det är som att skrapa en trisslott och vinna högsta vinsten. Man får ju faktiskt vakna och har ytterligare en dag att njuta av livet!
Vi måste helt klart bli mer som barnen och leva i nuet. Det gör ni i allra högsta grad just nu, på ett alltför påtagligt sätt.
Snart är F på benen och ni kan få njuta mer och mer för varje dag som går. Snart så!
♥♥♥♥

Postat av: Moa

Publicerad 2014-03-28 09:57:01

Hej Filippa! Jag längtar efter dig. Hoppas att den dumma knölen har försvunnit nu. Kramar från Moa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela