greatf.blogg.se

Den här bloggen kommer att handla Filippa, Carin, livet, kärlek, resor, vänner, mode, design.

Söndag 23 mars!

Publicerad 2014-03-23 10:28:48 i Allmänt,

Välkommen til min och Filippas blogg!
Den här bloggen startades upp idag för att dels vara en glädjekälla inför livet med allt bra som finns och dels för att anhöriga och vänner ska kunna följa Filippas, min och Filippas pappa Jans kamp inifrån sjukhuset där vi just nu befinner oss.

Här kommer jag mamma Carin skriva om vårt liv, glädje som sorg, resor och mode allt som berör mig och Filippa världens finaste sambo.
 
För tillfället befinner vi oss på Akademiska Sjukhuset i Uppsala där vi i dagarna fått beskedet att Filippa har drabbats av en tumör i hjärnan. Ofattbart och oanterbart.

Ni är många som hör av er till oss och det tackar vi för men just nu försöker vi klara av timme för timme. Vi befinner oss i ett läge i livet då allt har vänts upp och ner och vi själva vet inget, förstår inget och försöker bara finnas för Filippa (som kommer att kallas F här).
 
Filippa själv har gott humör, klarar av alla tester med bravur och är mycket positiv trots allt.
 
Vi kommer uppdatera sidan vid tid och ork. Vissa dagar kommer vara tuffare än andra men det är från den här sidan ni kan läsa om oss tills vi orkar ta kontakt.
 
/C
 

Kommentarer

Postat av: Joanna

Publicerad 2014-03-23 11:06:42

Styrkekramar från oss

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-23 13:47:00

Kram

Postat av: Anne

Publicerad 2014-03-23 22:17:19

Carin, jag vet inte vad jag ska säga. Det är förmodligen ingen som lyckats förstå hur ni har hamnat i denna vidriga situation. Mina tankar bara snurrar runt och de landar inte i något konkret. Eftersom jag har en grabb i samma ålder som Filippa är det oundvikligt att tänka "hur skulle jag reagera"? Detta får helt enkelt inte hända men ändå gör det det. Vi är så maktlösa när "de högre makterna" har bestämt sig för något. Man kan inte låta blir att ställa sig frågan "Varför"? Jag beundrar dig att du orkar dela med dig av dina tankar och känslor, jag tror vi är många som vill veta vad ni går igenom för det går inte att föreställa sig. Är det någon gång i livet man ska visa styrka, så är det i dessa situationer. Du gör förmodligen helt rätt i att försöka dämpa dina egna känslor just nu, dem får du ta hand om senare. Fokusera på tisdagen och tänk att Filippa lever idag och det ska hon göra även i framtiden. Kram från Anne.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela