greatf.blogg.se

Den här bloggen kommer att handla Filippa, Carin, livet, kärlek, resor, vänner, mode, design.

Forts. söndag 23 mars

Publicerad 2014-03-23 15:13:48 i Allmänt,

Söndag eftermiddag på sjukhuset och vi hade tänkt gå iväg idag på dagpermission men dubbla budskap av läkare gör att vi håller oss inom sjukhusområdet.
Filippa leker just nu nere på Läkterapin och fick nu kontakt med en söt kille från Dalarna så nu kör de race i korridoren.

Läkterapin som jag många gånger skrivit om och då inom mitt jobb där vi arbetar med just Akademiska. Vilka människor som arbetar här är de änglar eller inte? Supermysiga och som de bryr sig om Filippa och även oss föräldrar.

Just idag är vi trötta då natten innebar mycket provtagning av puls och EKG då de vill ha koll på F.
Mycket oro, tankar som maler och frågor i massor men där svar inte finns. Fråga vad ni vill säger den käcka konsulten som arbetat med detta i 10 år; fråga vadå? vad ska jag fråga? hur frågar men om saker som man inte har en aning om?
Vi vill veta allt och ingenting. På något sätt känns det nästan bättre att inte veta för mycket då kommer bara ändå mer frågor.

Vi vill en sak vi vill att Filippa blir frisk och fortsätter sitt härliga liv hon hade, där hon dansade, var glad, pysslade och gjorde livet underbart för så många. Hur kunde det här då hända?

Hur kunde Filippa gå från pigg tjej och på en dag vara där hon är idag och just nu vara en pigg tjej men kanske inte från tisdag då operation sker. Vad händer sen? Blir hon samma tjej igen? Får de bort allt? Vad är det för elak sak som sitter där? Hur går vi vidare?
Jo visst finns frågor men varför ställa dem då de vi ändå inte kommer få svar. Väntan är som att någon tagit tag runt midjan på en och trycker till och du måste hålla andan ett tag till, en timme till, en dag till.
Ni som läser detta och vill kommentera något så gör gärna det jag kommer nog mest finnas här på den här bloggen och inte så mycket på FB. Bloggen är dessutom till för att sprida den kunskap vi kan få reda på och de känslor jag, Filippa och Jan har kring allt som händer. Sorgligt nog vet vi att fler går igenom det här, vi möts i korridoren, i köket, på väg till röntgen.

För tillfället är Filippa den rätt coola, hon tar det hela med jämnmod, hon är tålig, pigg och glad, trots att hon vet att på tisdag ska hon göra en väldigt stor operation, håret kommer tas bort och hon vet inte hur hon kommer må. Fördelen för henne tror jag är att hon inte vet "för" mycket.
Jan och jag däremot tänker 1000 tankar, är ständigt oroliga, vankar i korridorer, försöker vara med F hela tiden fast tankarna är på annat håll. Vi kan liksom inte göra mer än att hålla modet uppe fast det är en klar överdrift att säga att vi gör det.
Själv känner jag mig på något sätt kall, känns som jag måste låsa in alla känslor och bara fokusera det går inte att tänka framåt inte ens för några timmar.

Vi kan helt klart säga att idag lever vi i något som vi alla pratar om att bli bättre på; vi lever i nuet...
/C

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-03-23 15:34:25

Tårarna rinner... har haft er i tankarna hela dagen. Kommer på mig själv gråta om och om igen. Kan inte fatta! Kan bara försöka föreställa mig hur du och Jan mår. Som du skriver så tror jag att det är bra att hon inte vet "för mycket", det är det vackra med barn. Ni och alla vi andra får stå för oron.... det räcker och bli över.
Tänker på er och finns här när du vill.
Styrkekramar i massor! ♥

Postat av: Marie

Publicerad 2014-03-23 16:09:25

Det griper tag i en så hemskt, så starkt.
Det gör så ont i hjärtat.
Varför? Varför? Varför?
Vad kommer hända? Hur kommer det bli?
Så svåra frågor och som du skriver man vill fråga Allt och Inget.
Och vågar man fråga? Svaret kanske bara gör det än värre... Man vet ju inget. Fast ovisshet är gnagande.
Fast hoppet, hoppet måste finnas och det gör det, även fast det känns mörkt, kanske till o med nattsvart.
Vill tända, vill se ljus, värme o glädje, allt det Våra barn står för.
Måtte det komma, och bli så ❤️
Carin, du är allt annat än kall. Men nu är du så fokuserad på "din uppgift" och kroppen reagerar med ett känslomässigt tunnelseende. För att orka, för att klara detta. Ni är starka alla tre ❤️ Vi har pratat om det tidigare, att tillåta sig känna o öppna ventilen är viktigt, men ibland går det liksom inte, även om man vill. Man är som i vakuum. ❤️
Nu är ni starka för varandra, för att hålla modet uppe i F, för att ge henne styrka, kraft och mod att kämpa mot detta oförklarliga monster. ❤️
En kamp mot något man inte kan se, inte förklara o inte förstå. Allt känns overkligt, men samtidigt så otroligt verkligt. Här o nu. Varför? Och varför F?
Behöver ni något, vad som helst, någon att skrika ut på, någon att krama, någon att hålla i handen, eller bara vara med. Eller kanske något praktiskt, få middag, hämta något, handla? Eller kanske behöver ni få sova. Jag kan vaka. Ja, vad som helst. Så finns jag här ❤️ Massor av kramar, tankar och all styrka till er alla tre ❤️
Gud, ja jag vet inte... Men jag ber, ber till något... ber och önskar nån högre makt att se till F, få henne frisk igen ❤️

Postat av: cissi

Publicerad 2014-03-23 17:47:38

Fäller en tår. Känns så konstigt. En liten tjej man känner och en klasskompis till alvin.
Önskar att allt blir bra snart å att hon förblir den god, fina tjejen som hon alltid varit.
Tänker på er! <3 kramar

Postat av: Martin P

Publicerad 2014-03-23 23:03:29

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Tänker på er. Mvh Martin

Postat av: Anna T

Publicerad 2014-03-23 23:42:03

Tack för uppdatering, jag följer er här och finns här för er när helst det behövs. F är världens grymmaste tjej. Massa styrkekramar till er <3

Postat av: Kicki

Publicerad 2014-03-24 12:01:53

Tårar rinner ner för mina kinder 💞det knyter sig i magen💞i huvudet mal orden varför varför våran fina F 💞ber och ber för F💞att hon får bli frisk snart 💞många många kramar 💞tankar 💞styrka💞till er alla💞ni är i mina tankar hela tiden💞

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela