greatf.blogg.se

Den här bloggen kommer att handla Filippa, Carin, livet, kärlek, resor, vänner, mode, design.

Torsdag 3/4

Publicerad 2014-04-03 11:37:08 i Allmänt,

I natt har vi sovit riktigt gott då F fick en medicin mot sina krypiga ben.
Vi vaknar av skrikig bebis och kan inte somna om men lika bra det för då kommer våra besök; 4 på 15 minuter, ja de som tror att man blir uttråkad av att ligga på sjukhus så kan vi säga att vi har inte ens 5 minuter över, det är bra om vi hinner gå på toa.
I dag har vi varit och tränat på sjukgymnastiken och det gick kanonbra. F börjar bli sitt forna jag igen men stelheten i nacken sitter kvar men hon kämpar på.
 
Själv sliter jag snart mitt hår och nu hoppas jag att ingen som läser detta arbetar på Försäkringskassan, grr.
Det är helt klart nog att vara här med den oro det gäller och allt som har vänts upp och ner. Att sedan brottas med den myndigheten  och få kommunikationen gentemot dem att fungera gör mig grön i ansiktet just nu, hur kan saker vara och bli så knöligt???
Att anmäla VAB och dessutom ha intyg som vi har ska det inte räcka, nej då.
Nu antar jag att räkningarna inte tar semester....
 
Vi försöker nu med målet om permis över helgen, men som vi lärt oss och säkert många som läser den här bloggen inser, inget är säkert och inget bestämt.
En sak är säker att F är enorm!!!!
Jag är ursäkta nu men nu får det låta; SÅ JÄVLA STOLT ÖVER FILIPPA!!!
Hon har klarat saker under 2 veckor som jag inte vill ska hända någon, aldrig!
VI ger oss inte och målet nu är först permission och sen hägrar så klart vår planerade resa med våra goa vänner i juni; Mykonos står på agendan!
 
/C
 
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-04-03 13:31:58

Får rysningar när jag läser om din stolthet!! Underbart, hon är en otrolig tjej och det ska hon förbli! Känner sådan enorm glädje för Filippas skull, att hon börjar bli sig själv igen! Hon är starkare än vad många av oss är.
Ha Mykonos som mål, underbart att få komma iväg till hav och värme, njuta av varandra och av livet <3
Vi har bara ett liv och det ska vi vara rädda om <3
Ett stort tack till F som med sin styrka och kämparglöd fått mig att värdera om väldigt mycket här i livet. Tack F <3<3<3

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-04-03 17:04:09

Hej! Det är härligt att höra om Filippas framsteg hon är en fantastiskt fin tjej! Jag berättar valda delar för thea hon längtar efter Filippa och vill så klart hälsa på henne så snart som möjligt😊försäkringskassan är verkligen ett kapitel för sig ....vill f ha nån info från skolan via thea så kan ni bara slå en Pling många kramar från oss!🌞

Svar: Tack Jenny och bra med att berätta de "valda delarna" det är ungefär det vi gör för F.Vi har väldigt bra kontakt med skolan då det är en konsult här som sköter det hela.
Har vi tur får vi komma hem i helgen, jag kan höra med F om hon vill ha besök, jag vet inte helt hur hon känner ännu och hon blir trött ibland men en kort stund. Återkommer om det.Kram C och F
Carin Kjellin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela