greatf.blogg.se

Den här bloggen kommer att handla Filippa, Carin, livet, kärlek, resor, vänner, mode, design.

Torsdag 10/4

Publicerad 2014-04-10 21:30:50 i Allmänt,

Vi bestämde tidigt att inga bilder kommer finnas på F i något "eländigt " tillstånd de har vi o våra närmaste sett nog av . Den här bilden tyckte F att vi kunde lägga ut då hon idag med oss tog bussen till stan för att hitta någon fin ny mössa o sjal.
F är ju väldigt modeintresserad o har snabbt efter operation fått på sig sina kläder o kombinerar återigen snygga färger.
 
Jag fascineras återigen av orken hon har att 2 veckor efter operation orka ta buss ner o GÅ hem. Måste säga att de var nog en av de mysigaste promenader vi gjort i sakta mak o vad mycket vi upptäckte.
 
Som ni förstått redan är ju detta vi varit med om totalt onödigt o smärtsamt men som person är jag sådan som måste finna en mening med allt.
Igår pratade jag med en kär vän där vi under många år just pratat om detta i livet att allt som sker har en mening o att mitt favorit uttryck "Guds kvarnar mal men de mal långsamt" alltid kommer stämma. Absolut tills den 19/3 då vi inser att vår dotter hade en tumör i hjärna .
Hur får man då det att stämma i livet? Hur finner man vägen ut när en snart 8 år gammal tjej drabbas av en sådan grymhet ?
 
Jag vet idag att inget svar finns o att jag ändå måste tro på det goda vilket känns som den svåraste biten i allt. Jag måste vara stark o stötta fast jag ibland känner mig totalt slut o inte finner någon mening med något. Det är då när F o jag går i solen, hand i hand i sakta mak som jag inser att just nu är vi här o nu o vi bara går där vi två o upptäcker saker vi annars bara stressat förbi. Kanske är det svaret att vi tillsammans fått ta en paus o bara vara med varandra för just nu kan vi inget annat.
/C

Kommentarer

Postat av: Joanna

Publicerad 2014-04-10 21:47:38

Ja hon ser riktigt nöjd ut på kortet lilla prinsessan :)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-04-11 08:50:29

It´s the smallest things in life that matters the most... <3<3

Postat av: Anna T

Publicerad 2014-04-14 10:34:53

Finaste och starkaste tjejen jag vet! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela